lördag 28 maj 2011

provhaklapp

Jag håller på sen några dagar tillbaka och konstruerar för mig (och fler hoppas jag på) den perfekta haklappen ;) 

Först var det det här med formen, rundad eller formad? Som ni ser så gjorde jag båda och på denna. Sen längden och ringningen. Sen stod det still i mitt huvud hur jag skulle få fickan/uppsamlaren att stå ut? Det är så många mjuka haklappar som har en ficka på som inte öppnar sig alls, så maten hamnar ju överallt i alla fall. Till slut fick jag till det och blev nöjd! 

Jag har alltid haft problemet med mjuka haklappar, att skrutten tar tag i den och vänder på den. Så vatten och mat som samlats där sedan ligger på kläderna och golvet i alla fall. Så jag pratade om haklappar sist jag träffade mitt "mamma"gäng och då var det en vän som sa en otroligt bra grej! Jag fick en "Aha"-upplevelse. Klart man ska ha snörning runt på ryggen också! Fantastiskt att jag fick förverkliga hennes ursmarta idé!

Sömnaden gick snabbt på denna och inte särskilt snyggt, men jag ville bara ha en prototyp att prova på skrutten. Nu är det bara lite ändringar som ska göras och sedan kommer jag sy upp fler :) Hoppas ni gillar!

6 kommentarer:

F sa...

I like ;)

PeLell sa...

Vad smart med extra knytband i sidan!!
Du har fått en award av mig. Finns att hämta på min blog!

Catrin sa...

verkar ju toppenbra!!

Annica sa...

kanonbra!!!

Anne-Li (stolt svärmor/farmor) sa...

Ja du, tänk om dina smarta ideer funnits på 70-80 talet, då hade man sparat på mycket spíll och borttappade nappar!! Kör hårt, du är en mycket duktig och smart mamma...Love<3

Anonym sa...

Åh vad bra. Vad tar du för dem? Vad är det för material?